Masteruppsats, Energiomställning

Hem Forum solceller Övrigt Masteruppsats, Energiomställning

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11640
    Fredrik Palm
    Deltagare
    • Inlägg: 1

    Hej!
    Jag skriver masteruppsats i energiomställning på Stockholms Universitet. Avgränsningar på studien är solel för privata fastighetsägare i Stockholm. Undersökningen syftar skapa en förståelse för hur privata fastighetsägare har beslutat att investera i solel eller varför de har valt att inte göra det. Resonemangen och besluten som har tagits kontrasterade mot politiska mål och lagstiftning breddar kunskapen om energiomställningen till CO2fria energisystem och eventuellt hur denna utveckling kan skyndas på.

    För att kunna genomföra studien behöver jag komma i kontakt med privatpersoner som antingen har installerat solel eller som har valt att inte göra det.

    Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tveka inte att dela med er av projektet om ni känner någon som har visat intresse för solceller.

    Med vänliga hälsningar

    Fredrik Palm
    073 971 89 09

    Kort om mig:
    Jag jobbar deltid som hållbarhets- och kvalitésamordnare på Foria AB i Södertälje och har tidigare jobbat på Stockholmskommunernas Energi- och Klimatrådgivning med energieffektivisering och utfasning av oljepannor.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.