Sälja elcertifikat via elmäklare ?

Hem Forum solceller Elcertifikat och ursprungsgarantier Sälja elcertifikat via elmäklare ?

Etiketter: 

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11436
    Matte
    Deltagare
    • Inlägg: 1

    Hej !
    Har sedan ett år tillbaka en solcellsanläggning på vårat fritidshus. Installerad effekt 3,5 kW.
    Har sålt min överskottsel till elhandlare som inte är intresserade av att sälja mina elcertifikat.
    Nu har jag börjat samlat på mej hela 2st elcertifikat.
    Är det någon som har erfarenhet av att sälja elcertifikat via en elmäklare och vad isåfall blir det för avgifter ?

    /Matte

    #11437
    Torsten
    Deltagare
    • Inlägg: 1

    Hej!
    Jag köper och säljer min överskottsel till Falkenberg Energi AB.
    För elen får jag 48,00 öre kWh, Ursprungsgaranti 2,40 öre kWh och för Elcertifikat 9,60 öre kWh.
    Totalt 60 öre exkl. moms. Allt ombesörjer elhandelsbolaget. Det underlättar för mig och jag behöver inte lägga ned tid på försäljning.
    Inte svar på din fråga, kan kanske vara bra information till dig och andra som är i samma situation.

    //Torsten

    #11540
    Peter
    Deltagare
    • Inlägg: 3

    Hej.
    Jag har avtal med Emulsionen
    http://www.emulsionen.org/
    som säljer mina elcertifikat.
    Peter

    #11638
    Bengt
    Keymaster
    • Inlägg: 387

    Historiska priser för elcertifikat finns på Energimyndighetens sida Cesar, som har information om elcertifikat och ursprungsgarantier. Under “Statistik elcertifikat” finns priser för handel med elcertifikat.

    Spotpriser och priser för handel kommande år finns hos Svensk Kraftmäkling (SKM), som även visar historiska priser (hos SKM antar jag). Vet inte hur stor andel av elcertifikaten som handlas via SKM.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.