Problem med layouten på forumet

Hem Forum solceller Tyck till om bloggen Problem med layouten på forumet

Etiketter: 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #9060
    Bengt
    Keymaster
    • Inlägg: 387

    Använde ett tillägg för att göra en “side-bar” till höger med inloggning, ämnen, svar etc. Det fungerar på förstasidan, men när man går in i ett ämne hamnar denna “side-bar” långt ner på sidan, därför att den får inte plats till höger. Det har att göra med de css-mallar som används, som behöver vara annorlunda på forumsidorna än på andra sidor. Verkar lite trixigt att få till det. Får se om jag lyckas…

    • Detta ämne redigerades för 9 år, 5 månader sedan av Bengt.
    #9086
    Bengt
    Keymaster
    • Inlägg: 387

    Efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades jag få till layouten på bloggen så att det finns menyer till höger på sidan och inte underst på sidan. Det görs genom att använda en “bbPress sidebar widget” som det heter på WordPress-språk.

    Ska man hårddra det var det i princip en justering på 12 rader i koden i css-mallen allt som behövdes för det bbPress-tillägg som forumet byggs med. Men det tog flera timmar att få koll på det genom att läsa på webbsidor, ladda ner FTP-program för filöverföring, förstå hur css-mallarna styr sidan, skapa ett “Children Theme” till det “Parent Theme” twentyeleven som WordPress sidan använder som layout och många “trial and error” (ja, många felaktiga sätt hann jag prova…). Det gäller att vara envis…

    Här är koden om nu någon annan skulle råka ha samma problem:
    /*
    Theme Name: bbPress Child Theme
    Theme URI: https://bengtsvillablogg.info/
    Description: A Twenty Eleven child theme
    Author: Bengt Stridh
    Author URI: https://bengtsvillablogg.info/
    Template: twentyeleven
    Version: 1.0.0
    */
    @import url(“../twentyeleven/style.css”);

    /*
    Här kommer de rader som fixade sidlayouten
    */
    .forum #primary{
    width:73%;
    }
    .forum .entry-content{
    width:100%;
    }
    .topic #primary{
    width:73%;
    }
    .topic .entry-content{
    width:100%;
    }

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.