Tips om böcker och artiklar

Hem Forum solceller Media Tips om böcker och artiklar

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #9480
    Carl
    Deltagare
    • Inlägg: 2

    Hej Bengt

    Har tänkt att fördjupa mig i solceller och skulle behöva lite vägledning bland alla böcker som finns att tillgå. Har du några tips om läsvärda böcker och artiklar?

    #9481
    Bengt
    Keymaster
    • Inlägg: 387

    Det finns otroligt mycket tillgängligt på webben. Kolla dock datum på det du läser. Det som är några år gammalt kan tillhöra Antikrundan, speciellt om det rör ekonomi och prestanda.

    IEA PVPS, Fraunhofer ISE (Tyskland), NREL (USA), Sandia National Laboratories (USA), europeiska branschorganisation EPIA är exempel på vederhäftiga källor.

    Boken “Photovoltaics: fundamentals, technology and practice” av Konrad Mertens från 2014 köpte jag på senaste EU PVSEC. Den är bra så långt som jag kommit i den.

    #9506
    Carl
    Deltagare
    • Inlägg: 2

    Tack så jättemycket för tipset. Har läst igenom en mängd artiklar nu och inväntar boken för mer.

    Har du några rekommendationer för läsvärt inom BIPV?

    Måste säga att du har en grym blogg 🙂

    #9526
    Bengt
    Keymaster
    • Inlägg: 387

    Kolla in PV Resources om BIPV, där finns en del lästips.

    I samband med uppstart av IEA PVPS Task 15 om BIPV (Building Integrated PV) fick vi boken Gebäudeintegrierte Photovoltaik: Architektonische Integration der Photovoltaik in die Gebäudehülle; Rudolf Müller Publisher, Köln 2002, författad av Ingo Hagemann. På tyska… Många bilder på BIPV-exempel.

    Om du Googlar på BIPV och books hittar du en del böcker.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.